Lite orättvist...men ändå inte

Har funderat på detta, ibland känns det som om killarna får gobitarna när man har små bebisar.

*Dom behöver inte amma och kan därav sov hur dom vill och äta vad dom vill utan att tänka på va den lille får i sig.
- Å andra sidan kan dom inte amma och missar det mysiga med det.

*Ser man en kille på stan med sitt barn så tänker man "Åh vad duktig han e eller vad gulligt"
-Varför säger man aldrig så om tjejerna? Det e ju ändå vi som gör grovgörat och e hemma om dagarna för som killarna säger "Om jag ändå hade bröst så skulle jag vara hemma". Skulle dom verkligen det?
Jag kan tycka att det e tufft, tom jävligt tufft och jobbigt, men numera så tänker jag så här när jag e på stan "Åh vad duktiga alla vi tjejer och kvinnor e som föder, ammar och sliter om nätterna e!! E så stolt över att vara kvinnofolk!

Men trots allt så behöver vi kvinnor en break ibland och bara få vara och tänka på allt runt omkring.

JAG tycker att ALLA killar borde överraska sina kvinnor med en hel städning hemma så hon slipper tänka på det och sen att hon får åka iväg för en dag och bara ta det lugnt, man behöver det.

Visst finns det undantag men och dom som säger att har man valt att skaffa barn så ska man minsann inte klaga men shit alla behöver väl få ladda sina batterier. Jag vet att jag behöver det!!

Kommentarer
Postat av: Mattias Järnhäll

You have got a point darling.
Jag tycker också att ni är grymma.. och att det är lite roligt att man som kille får massa uppmärksamhet när man går med sitt barn =) När en tjej gör det så är det liksom... "ja ja.. så ska det ju vara"
Helstädning och lediga dagar kanske man ska bli bättre på dock *skäms". Sorry!
PUSS

2007-09-13 @ 23:35:34
URL: http://mattias.jarnhall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0