2-barns kris

Hur fan överlever man 2-barn krisen?? ;P

Sen 2 i em har jag varit själv med 2 underbara barn men åh ibland så jobbiga, Sam med sina moodswings och Milo med "släpp inte ner mig och låt mig ligga en stund på golvet".

Vad fan gör man?? Man kan ju inte dela på sig och hur mycket orkar man innan man typ får ställa sig i skogen och skrika??? :)

Jag vill ut i skogen och åka skidor utan stress.
Jag vill sitta i fred på en bra bio- film.
Jag vill sitta ner och äta en delikat middag utan stress.
Jag vill sova ostört en hel natt.


Snart, snart slår mina drömmar in...om en sisådär 10år. ;)

Det enda positiva e att jag e så stressad så mina gravkilon rasar av mig (lite tyvärr, vill ju stanna på en viss vikt)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag känner detsamma, du är klart inte ensam om detta.. Kan vara hur underbart som helst och precis lika jobbigt :-(



skulle gärna låta stressen ta mina överblivna gravkilon däremot, men nejdå.



2009-12-17 @ 21:06:20
URL: http://gimsatrimsa.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jag känner detsamma, du är klart inte ensam om detta.. Kan vara hur underbart som helst och precis lika jobbigt :-(



skulle gärna låta stressen ta mina överblivna gravkilon däremot, men nejdå.



2009-12-17 @ 21:06:29
URL: http://gimsatrimsa.blogspot.com
Postat av: Tessan

okej, inte meningen att vara övertydlig ;-)

2009-12-17 @ 21:07:05
URL: http://gimsatrimsa.blogspot.com
Postat av: Matilda

Önskar hela härlga familjen Järnhäll en fantastiskt GOD JUL, som ni säkerligen är mitt uppe i just nu!

Tusen Tack Carina, för dina (alldeles för) fina kommentarer på min blogg, det värmer så snön smälter under fötterna!

Önskar att jag kunde ge Dig allt av ovanståeende, för jag vet precis hur det kan vara och kännas ibland när 2-barnskaos råder....;)

Men, det positiva med detta 2-barnskaos är väl ändå att när det väl ges tid till "vadsomhelst", så njuter vi och uppskattar vi det tusen gånger mer än innan! Tänk vad mkt man tog för givet innan utan att njuta av d (som att få sova en hel natt, sitta och äta en hel middag...etc.etc.)

Därför blir livet mer värdefullt, samt alla skratten, upplevelserna, likheterna, lärdomarna och tiden vi får tillsammans med dom busi...förba...energita....uuuunderbara barnen! I erat fall världens sötaste små tomtenissar!

GOD JUL - skrik från familjen Bus

PS. Ibland kan det faktiskt bara hjälpa att just springa ut i skogen och skriiika lite! ;) Och du, jag lovar, det kommer bli bättre, snart underhåller dom varandra mer och mer och man får igen att man skaffade två så tätt, så håll uuut! ;)

2009-12-25 @ 23:00:56
URL: http://whitelittlecastle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0