Soft helg

Vaknade igår med frulla på sängen, Mattias hade gjort nya scones åt mig då min misslyckades kvällen innan- glömde tydligen slänga i bakpulver. :P
Sen softade vi med Sam, dansade järnet på hans rum- vilken energi!! Sen när vi tröttnat så gick vi ut en stund trots trist väder, men men. In för lurre men Sam var lagom sugen, han var skittrött. Ner med barnet i sängen och sen var det bara att hoppas på lite sömn själva och döm om förvåning när vi fick sova i 2 timmar. :)

Ner och mös med frukt och "Alla barn i bullerbyn". LAtchade lite till och sen kom farfar, faster och Berit för lite kvalitetstid med SAm (vi gäller inte längre ;), passade då på att sticka på bio med Anna och Marcus. Bjöd dom på middag och sen blev det "Valkyria". Bra film och som sånt jag inte visste sen tidigare.

Har alltid tänkt på tyskarna som de onda i 2:a världskriget och inte haft en tanke på hur många soldater som också hade familjer och barn och som inte alls vill någon illa.

Söndag var det min tur att gå upp. 6 e ju standard och så blev det även idag- tungt var lite sliten eftre att kommit i säng efter tolv, men vi satte oss i soffan och mös och sen åt vi god frulla. När Mattias vaknade kunde jag lägga mig en stund till, skönt när man kan göra så!!

Vi drog ner på stan och lurre där idag, soft som attan- Sam sov hela tiden också så det blev ingen hets. :P
Fikade sen på Nancys- mums!

Åkte ut till brorsan sen, länge sen man var där så det var kul. Att man inte gör det oftare, Sam gillar katter och kusineran som fan så där får vi allt skärpa till oss.

Hem och hetsäta middag, mammas matlåda och sen kom mammaoch busade med SAm. Så kul att att se honom bli så glad när han träffar sina mor och farfäräldrar- han riktigt skiner upp!! Vi stack iväg till pingstkyraknför att lyssna på lite gosspel och umgås lite med goda vänner.

Nu ska jag bara soft framför tv och datan.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0