London baby!

Så har man då varit hemma i en vecka, fort tiden går, känns knappt som om man var där.

London var London, tyvärr så infann det sig aldrig någon wow- känsla för mig. Jämfördee nog för mkt med The Big Apple. Ska man kanske inte göra, men NewYork kommer nog alltid att vara min stad. Tänk om man kunde kombinera den staden med härliga landet NZ- cool!!

Vädret var väl sisådär, rätt så mulet lite regn, men tycker nog ändå att det var skönare att gå i än om det hade varit gassande sol. Hade väl lite tunna kläder med mig men fick gå mig varm istället, eller ta tunnelbanan (underground).

Vad gjorde vi då:

1:a dan så hann vi väl bara checka in på vårat najsiga hotell Millenium Mayfair


Sen satt vi en stund i parken och åt lite frukt, utanför hotellet (Vårat hotell).

Sen gjorde vi iordning oss för att äta på Gordon Ramseys restaurang som låg mitt emot vårat hotell på andra sidan av denna lilla park.
Det var super god mat, och utmärkt service. Fick bla genomgång på olika kött och sen var det bara att peka på den biten man ville ha. 3-rätters blev det i alla fall. Glömde tyvärr kameran på rummet  så kika in på Mattias blogg för att se dom. (Jarnhall.se)

Dag 2:
Då tog vi oss till Camden market, fullt med folk och massa med roliga grejer, jag blir bara mätt på alt så då skiter jag i att handla. :P Duktig jag e.



    
Mat från ett av stånden åt jag i alla fall, thai of course- gott som attan.
Strosade omkring där ett bra tag, såg bla denna dam i kruka:



Kollade när båtarna slussade:
         

Samma kväll däckade jag vid 20 redan, sket i middagen. KOnstigt nog så åt vi inte så mycket fastän vi gick hela tiden. Vi åt nog så bra frulla. Hotellets frukost var grym kanske inte det mess hälsosamma men men. Baked beans, bacon, äggröra, hash brown, toast, apelsinjos, te, frukt, yogurt, mackor. Jag åt lite av varje varje morgon och stod mig hur länge som helst på det. :)

På månadgen tog vi oss upp till Portabello Road och strosade och fikade. Jag sprang in och ut i affärer medans M pustade och frustade. Det enda jag köpte var en jättefin tvålkopp och 2 t-shirts.



SEn drog vi till alla ungars dröm HAmleys, värsta 4 vånings huset med leksaker. Där byggde vi en jättefin nalle til gos (Sam). SEn skynda oss till BUrger KIng för middag, för att sen ta oss till hotellet och duscha, det var nämligen "Mamma Mia" dax sen. Shit vad bra den musikalen va!!! Var hur happy som helst när vi gick ut därifrån.

Sista dan var det ju dax för hemfärd och kände väl att vi inte set så jättemycket som e typiskt London så det blev en snabbtur lite varstans, tur att vi bodde nära till allt. London Eye var ett måste för mig, trots att jag e höjdrädd.

 
Uret Ben                                                    10 Downingstreet

      
M vid "The Eye"                                              Jag vid "The Eye"


Hög som attan,tog ca 30 min att åka den, skiträdd var jag hela vägen upp, ner gick det bättre. :P

När vi var vid Buckingham Palace för att fota vid vaktbytet så åkte faktiskt drottningens man förbi i sin bil, prins Filip tror jag han heter. Lite kaxigt tycker jag.


Mattias byter om till stålmannen- dräkt



Kärlek på hög nivå i LOndon Eye.

Soft hade vi det ialla fall och fint har vi bott och kul har vi haft. Sam fanns jämt i våra tankar och som vi längtade efter honom. Tur att han har en sån grym farmor som myst med honom. Tack Åsa för att du finns!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0