Mitt deppträsk

E fan nere i deppträsket just nu.

Verkar som det blir svårt att bli sjukskrivning innan förlossning, allt ifrågasetts fastän läkare sagt sitt. Vem fan e dom på FK att sitta och döma om man har ont eller inte?? Alla blivande mödrar borde få havandeskapspenning 2 månader innan- no questions asked!!!

Min barnmorska tycker att jag ska ta ut semester men jag vill gärna spara på dom, men just nu ser det ut som det lutar åt det ändå. Men det e inte säkert att jag kan få det hur som haver nu heller, det e ju andra som vill ha sem också. Allt ställdes verkligen på sin spets nu, tyvärr var jag naiv nog att tro att jag skulle på HP- alla trodde att jag skulle få det, så man gjorde ju semschema efter det, jag kan ju inte begära att alla ska rucka på sina planer bara för att nån torr kärring bestämde sig för att jag inte har ett tillräckligt tungt jobb- utifrån att läsa på ett papper dessutom.

Om jag nu inte får semester i anslutning till förlossningen, då går jag och Mattias om varandra och tanken var ju att vi skulle hinna mysa och bara rå om Sam innan han blir storebror, alternativt e att jag får det tidigare eller senare än M och då e jag själv hemma med Sam hela dagarna- känns inte aktuellt just nu, jag har fullt upp vagga fram ändå.

Jävla FK!! Kan dom inte inse att man söker HP av en anledning- man behöver få ladda batterierna inför vad som kan jämföras med ett maraton. Var mänskliga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0