????

Vet inte vad jag ska ha för rubrik på denna.

Blev så jäkla förbannad igår när jag satt och åt, de två ungdomar som mördade den 15-åriga tjejen i Stureby innan sommaren skulle börja dom fick BARA 18 månaders sluten ungsomsvård. 18 MÅNADER!!!!!

För i helvete (ursäkta mina kraftuttryck i denna blogg) lägg ner tid på att få detta ändrat.
Det var överlagt mord och dom säger att det e att jämföra med livstid för vuxna, säger experterna. Det skiter jag dom har tagit en annan persons liv och hennes familj får ALDRIG tillbaka henne- ALDRIG.

E man gammal nog att bestämma sig för att mörda nån då e man fanimej gammal nog att sitta av en livstid. Först på ungdomsanstalt och sen vidare till fängelset, sluta mesa med brottslingarn Sverige.

Ja men det tar ju tid att få lagar och skit ändrat- men sätt i gång och ändra då nån gång måste man ju börja för fan!!!!!

I artikeln var det en vän till offret som sa:
-Ja visst är straffet lågt men å andra sidan så har dom ju inget att komma tillbaka till, inga vänner, skola och förmodligen jobb- deras liv e skit from nu.

Ja det kan jag hålla med om men ändå tycker att lagarna måste ändras, det ska stå en dyrt för att ha mördat någon. Javisst finns det undantag det gör det väl alltid, som om offret gjort en illa eller ens barn men det ska mycket till innan man mördar nån överlagt.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Håller med helt! Sitter och kolla på Ekdahl och dom debatterar just detta. Är så jävla upprörd att jag knappt kan sitta stilla i soffan..

2009-10-28 @ 23:12:04
URL: http://gimsatrimsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0