Två spydagar

I torsdags började, jag och Milo hade legat och sovit och myst. Vaknade och gick ner och åt lurre med Milo. Pratade i telefonen med Mattias och sa att jag skulle bara byta blöja på Milo sen skulle vi börja rulla mot hans jobba för att plocka upp honom. Gick upp för trappen, hade på mig min lila adidas tröja och tänkte att jag glömde torka av Milos fingrar och ville inte att han skulle kladda på min axel innan jag torkat av honom. Nåväl hinner bara innanför dörren på badrummet och sen spyr han som en hel karl över hela mig (och givetvis över min lila adidas tröja) och jag menar verkligen över hela mig.
Av med alla kläder på oss, ner med Milo i babysittern, moppa golvet och sen ner i duschen- stackars liten!

I går var i hos svärmor, hon bjöd på middag gott som attan var det. Sam som alltdi var knepig med maten. Mattias fick honom tillslut till bordet, han fick sitta i M:s knä. Helt plötsligt börjar han spy. Shit vad jag tyckte synd om honom. Ner med honom i badet och sen var det inget mer med det. Åkte hem, ner med kidsen i sängen, jag slängde mig i badet. Sen blev det till att slappa i soffan. La mig vid halv elva, låg 5 min i sängen hör hur Sam börjar grina ( han grinar inte om det inte e nått) Mattias rusar upp för trappan:
-Carina han spyr! Och som han spydde.

Femte helgen på raken som nån av oss e sjuka.

Torkade spyor, moppade golv, bytte sängkläder allt medans Mattias duschade av Sam och bytte hans kläder. Milo vaknar mitti alltihopa och vill ha mat. Gav honom mat.

-Carina han spyr igen (Sam)!

Ner till vardagsrummet och moppa och städa där.

Upp och bädda i ordning för M inne hos Sam, flyttade in Milo hos oss, han vaknar jag byter blöja och sätter på pyjamas. Sen försökte jag sova med tornadon Milo, shit vad han snurrar runt i sängen. Mattias och Sam satt uppe till tjugo i två, Sam spydde ytterligare 2 ggr. Han var så duktig hela tiden lilla gos.

Jag fick sova till halv sju i alla fall och alla har sovit ikapp oss nu på em.

Nu håller jag tummarna som fan för att alla sjukdomar försvinner ut tillsammans med tråkfebruari och våren kommer med stormsteg, gudarna ska veta att det behövs!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch, usch det här är tuffa tider. Hoppas att du och Matte klarar er från magplågor. Jag säger som Sam, nu jäcker det.

Berit

2010-02-27 @ 20:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0