Lite holiday 2010

Förra onsdagen drog vi i väg till Vimmerby, en sjuk karl (ont i halsen som fortfarande sitter i), en supergnällig Milo, en trotsig 3-åring och så argbiggan C. Det var ingen munter skara som satte sig i bilen. Jag var arg typ hela vägen ner och resten sov. M orkade köra ca 10 mil sen tog surkärringen C över- kan säga att jag körde på ren surhet. ;P.
Som tur va så sov de andra hela vägen, puh.

Vi har haft kanonväder så som ni. Haft det skönt om än att Milo hetsat och gnällt om man inte burit, varit i näheten eller gått med honom. Understimulerad ab eller???

Vi bodde i samm hus som sist med på nedervåningen. Denna hade vi helt för oss själva denna gång då dom stängt av den och gjor om den som en lägenhet. Så dusch och kök hade vi själva. :)
Vi murar igen fönstrena också med alla kuddar och filtar vi har till övers så det ska vara svalt och mörkt i rummet i tron om att barnen ska sova längre, funkar sådär. :)

Nu lite pics:


Precis kommit in på Astrid Lindgrens värld.


Började med att kolla en föreställning om Karlsson på taket, gillar inte den ungen. :P


Sam var dock facinerad ett tag sen tyckte han dom blev tråkiga. :)


Milo ville mest stå eller vrida sig eller vara nån annanstans. :P


Vattnet överallt var en hit.


Min lunch, fett gott!!


Sam kollar Pippi från andra sidan..


..och Milo knoppar lite, kolla in stilen!


Sam åker lite flotte fram och tillbaka, och tillbaka.


I körsbärsdalen, skulle kunna på i detta söta lilla hus.


Tittut!!!


Sam och jag letar hästskor på detta lilla dass.


Milo kollar att vi sköter oss, det lilla slappot.


Sam på dass, allvarlig kille.


Glasspaus, jag har fotat mig själv.


Här ska vi strax kolla på Ronja.


Fina Sam, min stora kille nu.


Mina andra fina kille!


Favorit sysselsättningen där vi bodde. :))


Sam älskade när Milo "hoppade " med honom.


Rutchkana var också kuligt.


Geten Josefine som bajsade hela tiden och överallt. Stod i vårat kök när jag höll på att lasta in våra saker, Sam gömde sig i sovrummet. Ha ha ha.


Vem kan bo här då? Fotade oss lite medan Sam sov lite. :)


Glasspaus i Katthult.


Miniemil!


På skogpromenad i Ronjas skog. Sam tycker det e superkul! Åt blåbär, gick lite hinderbana och hälsade på i Ronjas rövarkula. Milo diggade också det.


Sam somnade i min famn när vi knallade omkring.


Sam på upptåg.

Det är en mysig rutt man går men nu var det tungt att bära Milo, M hade ont i halsen och sen var det sjukt mycket mygg, flugor och bromsar, helt hysteriska var dom.



Sen satt vi oss vid en lite väg och åt mat med Milo medans M gick tillbaka och hämtade bilen.


Sen satte vi oss i blen på väg hem. Sam , Milo och jag däckade.
i Linköping stannade vi och åt lite mat. sen drog vi hem och milo gnällde konstant. Vi matade, sjöng, hyssade honom inget funkade.

När vi kom så fram med poolen, ungarna kom och badade och Sam satte sig i en hink.




Home sweet home!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0