Helg= prio sova

Japp på helgerna försöker vi ta igen sömn. M för att han går upp halv sex typ varje dag och jag för att man e  slutkörd av att springa som en butler mellan barnen. :P.

Det har ändå varit skitväder i helgen så man skäms inte allt för mycket för att man sover.
Jag gick upp halv sex i går med Milo, Sam sov till nästan halv sju och M gick upp tio över fem i morse- vems ungar fick vi på BB egentligen? ;P

Jag gav Milo mat vid tjugo över fyra i morse och höll tummarna föra att han skulle somna om och det gjorde han, sen skulle bara jag somna också. Gjorde tack och lov det också, hann väl sova en halv timme och sen vaknade han skrikandes:
-Jag har kissat i sängen!!! Och så vaknade Milo. (Det hade kommit en microdroppe i hans kallingar). Det var bara att upp och hoppa för M, det var min sovmorgon idag, han har lördagar. Jag gick upp halv elva idag och då var det helt tyst i huset, trodde dom gått ut med alla låg och sov. M och Sam låg och myssov på soffan och Milo i sin säng. Fick alla sova lite efter en skittidig morgon.

Vi hann dock med ett dop av Axel och lunchbesök på Heron i dag och sen svängde vi förbi Dalparken där pingst och missionskyrkan hade nått jippo. Sen hem och softa, slänga ut lite grejer, Milo han spy och ja så ser vardagen ut. :)

Milo håller på att få tänder stackarn så han har inte varit på topp, känns inte som om han har haft ett lätt år min lilla skrutt. Men det är konstigt att tänker jag tillbaka så minns jag bara alla underbar leenden man får av honom, det lilla charmtrollet.


Lilla mys och jag vid halv sex snåret på lördag morgon.


Söta Axel på hans dop.


Trött, lite febrig, ont i tandköttet men ack så söt. :)


Köar till muggen på Heron.


Kollar på vattnet med sin nyinköpta film, som han för övrigt inte gillade.


Getto superstar hänger i Dalparken.


Mycket folk med hoppborgar och dockteater och musik.


Lattjar runt. :)


Kollar dockteater och äter glass med Andreas och Elias.


M fixade Linas matkasse mat idag. Räkor med grönisar och pasta. Rätt gott.


-Den e för liten för Milo, va!? säger han här.


Sam busar med Milo. HAn garvar så han kiknar. :)))

Rätt soft helg blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0