Midsommar 2010

Ahh vilken härlig dag det va!!

Började vid 12 snåret med sillunch och kransbindning av duktig Linda. Jag har aldrig haft krans på midsommar, skittråkigt men jag vet inte hur man binder. Linda fixade så fina kransar till oss som vi hade på oss när vi drog till Torekällberget för att dansa kring midsommarstången, Sam tjyvstartade med det redan i torsdags på dagis. Dom hade fixat en sån fin liten ministång som dom dansat runt. :)


Här sitter grabbarna och mumsar.


Stensson.


Fina Linda i sin krans. :))


Hann med lite bad innan dans..


..inga badkrukar här inte. Båda älskar att bada.


På väg till dansen.


Behövde inte knuffa vagn på hela dan...


..med denna raring i. Nu kunde man titta på honom i stället. :)


Hela gänget på G.


Kön in till dansen.


Här är jag med min första krans- ever. Tack fina Linda!!!


Stången. (Of course, what else?)


Lite dans dårå.

Det va rätt mycket folk men det gick bra att få plats. Vädret var ju på topp hela dagen, liksom lite medelhavs kvavt men ack så skönt, trodde dock det skulle börja regna är vi skulle dansa men det höll sig.


middagen!! Fett gott vare. Grillat med färskpotatis  ugn, fetaostsallad, hemmagjorda vitlöksbröd (så jäkla goda Linda).


Fina Sam! Fick jag ta av honom i morse, igår villa han inte ha någon.

Kvällen avslutades med svullande av jordgubbar, vaniljglass med maränger och SOLSIDAN (ny tradition kanske). Mammas goda mootskaka orkade vi inte börja på (ingen fara mamma jag börajde på den ida oc kom en bit på vägen, den är svinigt god som vanligt, tack!)

Hoppas ni hade det lika grymt som vi hade det igår!!
Tack Nordholms för går!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0