Ambulans

Mådde fortfarande skit igår. När M och kidsen åkt till kyrkan ringde jag sjukupplysningen igen och dom tyckte jag skulle åka tillbaka. Hade en sån sjuk huvudvärk när jag reste mig och blev illamående.

Kände att jag vill ta en dusch innan. Herregud vad dåligt jag mådde, hann typ bara upp ur duschen och sen spydde jag, och igen och igen. Fick på mig kläder på nått vis. Ner till soffan och ringde M. Dom skyndade sig hem igen. Berättade att vi måste åka in igen, när jag skulle resa på mig fick jag en sån jäkla värk i skallen och blev illamående. Detta klarar jag aldrig sittandes utan det blev till att ringa ambulans.

Eftersom det inte var akut så fick vi vänta ca 2 timmar, jag låg däckad på soffan tills dom kom och försökte att röra på mig så lite som möjligt. Mamma kom så hon kunde ta Milo.

När ambulansen kom så fick jag gå ut till bilen, snacka om att det snurrade i skallen, han knappt komma in i bilen förrän jag spydde igen. Nu var fan inget kvar av den frullan- trodde jag ja.

Jag e redan innan känslig för lukter men nu när man e tvingade i att va i sjukhuslukt och ljud som inte va ok igår då var det fanimej jobigt. Ville bara att allt skulle bli bra. Dom kollade rörligheten och så men dom tror att det är nått virus. Ingen behandling finns. Min värk och illamående kan tydligen 5-10 % få efter ett ryggprov- naturligvis e jag en av dom. Fick citadon och tabletter för illamåendet. 1-1/2 vecka kan jag ha huvudvärk, förlamningen upp till ett halv år.

Sen var det hemfärden- trodde fan jag skulle dö. Var ju nu tvungen att sitta upp. Spydde som en gris så fort jag satte mig i bilen och hela vägen hem. Spotta e ju lite svårt att göra nu när ena sidan hänger. Krashade i soffan när jag kom hem. Hörde barn och prat som i ett töcken. Toalettbesöket i natt måste ha varit en syn. Gick som en hoprullad pensionär med en hink framför nyllet.

Har fått i mig käk och dricka och en citadon i morse och mår MYCKET bättre, vågar inte sätta mig upp än dock.

M ska få fota mig sen, vill ha bildbevis för hur man ser ut. :P

Nu e det bara vila och hoppas att detta försvinner.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men guuud, stackars stackars arma människa och mamma! Fyyy, vad jag lider med dig...

oj, nej det kan inte vara lätt att vara småbarnsmamma dessutom och må så där!

Massor massor krya-på dig kramar, chokladaskar och blommor i världen

2010-03-24 @ 11:39:47
URL: http://whitelittlecastle.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Gud så obehagligt det måste ha varit . Det räcker ju om man har en "vanlig" huvudvärk utan att spy samtidigt. Jag hoppas verkligen att det går över fort så du kan börja känna dig som en människa igen... Kram!

2010-03-24 @ 12:39:34
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0