Dax för dagis

1:a dan på dagis för barn nr 2- check!

En regnig dag så var det så dax för mitt andra barn att börja på dagis, ut i stora världe för mammas lilla krabat. Lite vemodigt, men åh så tryggt att det e på Sams gamla dagis inskolningen sker (fick ju inte plats här hemma på högmohöjden så då ville vi till Telge). Man känner igen stället och framförallt så känner man fröknarna så det känns kanon!!! :)))

Första dan rullade på bra, det var en hel dag då det körs intensivt. Åt lunch och det gick super, sen var det dax att sova, höll på en halvtimme och tillslut somnade han, M hade soit kasst i två nätter så han va ju trött. Men det va inte helt enkelt att få honom att ligga still på en madrass på golvet och inte gå över till andra. :P Han sov  ca en och en halv timme och sen vaknade han medans jag va och fikade och va jätteledsen. Sen va det lugnt. :)) Lullade på sen ett tag innan det va dax för hemfärd. Vi va kvar längre eftersom Milo va den enda som somnat på 1:a dan (lite win på den:).

Dan löpte på bra tycker jag,men shit va stressigt det e att få iväg oss TRE nu!! :P Man vet att man lever, speciellt i sånt här pissväder. Får gärna bli snö nu så man liksom vet vad man ska klä sig i. ;)






I sin nya fina minikånken, var ju tvungen att fota första dan på dagis jue. :))

Kommentarer
Postat av: Maria

Men lilla gullis! Jag är så glad att vi kommer fortsätta stöta på varandra på Telge framöver! Kram!

2010-10-19 @ 21:52:14
URL: http://miamoore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0