Antiklimax

Vilket antiklimax det va att se på nyheterna i morse för att se em som vann, SD som vågmästare, ja vad fan säger man???
Jag blev fan mörkrädd kändes som i Sagan om ringen filmerna när mörkret drog fram.

Jag och M pratade om det där och det sjuka är att (vilket så klart är deras mål) e att dom framstår  inte som rasistiska. Kriminalpolitik tar dom tex upp och jag skulle gärna se högre straff på de kriminella. Vad gäller rasismen så ska inga invandrare sparkas ut tycker jag men, jag vill att fler länder i VÄRLDEN ska hjälpa till och ta emot flyktingar (helst vill jag ju ha fred på jorden). Sverige är redan grymma på det, glömmer aldrig när jag hörde att Södertälje tagit emot fler Irakier än någon annan i hela världen, men vi kan ju inte dra det tyngsta lasset själva alla måste hjälpas åt så dessa människor ska få ett anständigt och tryggt liv igen och f leva i frid. Men behöver vi SD, hua nej, försöker bara att titta på lite av deras agenda med lite distans.

Omval eller ej, svårt det där för det är ju ett fritt land med yttrandefrihet och så. Vad är det som säger att det kommer att gå annorlunda? Blir inte det som att fuska för att få det man vill i riksdagen? Men om det inte blir omval hur kommer det att se ut med SD och vad kommer dom att få för power????

Vad jag vill ha

*Bra skolor med färre elever i klassrummen per lärare. Bra betalt till lärarna.
*Bra sjukvård, man ska få hjälp i tid och inga köer. Bra betalt till de inom sjukvården.
*Jobb och utbildning för de vuxna.
*Bra förskolor med fler pedagoger.
*Bra äldreboende så de gamla får ha ett värdigt slut här i livet.

Sen e allt de andra ett plus och jag har säkert glömt nått, men lite tankar i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0