Nån

Vem är "nån" undrar jag?
Vem känner "nån"? Tydligen de flesta eftersom det altid skylls på "nån".

"Nån" e tydligen den som plockar undan efter andra.
"Nån" E den som man kan skylla på för what ever.

Kan inte alla lära sig plocka undan efter sig och värna om att det ska var städat och lite ordning och reda??

Alla kan väl ta hand om sitt område, vare sig det gäller i hemmet, på jobbet eller i samhället.
Sluta skyll ifrån sig ocg städa upp sin"röra" själv i stället för att vänta på att nån" fixar det, för denna "nån" kommer gå in i väggen en vacker dag av att ständigt behöva plocka, fixa och trixa hela tiden. Och säg inte:

- Men strunta i att göra det då! För tro mig då kommer vi få vada runt bland allt skräp som lagts på hög.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Berit

Hej Carina

Du har helt rätt, jag klarar mig från dessa personer men dom finns. Säger ingen ifrån blir det kaos. Du får inte låta det ske på bekostnad av dig själv, det är det inte värt.

2010-09-01 @ 21:13:21
Postat av: Marie

Håller med dig. Mest störd är jag just nu på de på jobbet som istället för att ställa sin smutsiga kaffekopp direkt i diskmaskinen ställer den i diskhon eller på diskbänken... för att nån (dvs JAG) ska stoppa ned den i diskmaskinen sen. Fattar INTE hur de tänker!

2010-09-03 @ 11:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0